Hrvatska je u vrhu Europske Unije po iskazanim poduzetničkim namjerama, ali je percepcija o prilikama ispod prosjeka EU. Svega 25% odraslih stanovnika vidi priliku, a je to nedovoljno da se Hrvatska „odlijepi“ od začelja EU. Za razliku od Hrvatske, jedna trećina odraslih stanovnika u EU vidi priliku, što govori o velikoj razlici u potencijalu koji određuje poduzetnički kapacitet zemlje (u Švedskoj je to čak 78%).
Visoka razina izraženih namjera za poduzetničko djelovanje nije rezultat uočenih prilika, nego nužde - na primjer gubitak posla. Ulazak u poduzetničku aktivnost zbog nužde vrlo često znači slabiju pripremljenost za poslovni pothvat i kratkoročniji horizont.
Neki su to od glavnih zaključaka najvećeg svjetskog istraživanja poduzetništva Global Entrepreneurship Monitor (GEM) za 2106.
Hrvatska u navedenom istraživanju sudjeluje od 2002. godine, a omogućava intervenciju u različite aspekte poduzetničkog kapaciteta koje su temeljene na istraživačkim spoznajama, a ne na pretpostavkama (od oblikovanja nacionalnih politika, do pokretanja obrazovnih programa ili kreiranja financijskih instrumenata za rastuće poslovne pothvate).
Istraživanje je za Hrvatsku proveo kao i proteklih godina GEM istraživački tim sa Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku na čelu s prof. dr. Slavicom Singer te CEPOR – Centar za politiku razvoja malih i srednjih poduzeća i poduzetništva.
Hrvatska udruga banaka prepoznala je važnost GEM istraživanja poduzetništva, jer se time omogućava praćenje promjena u vremenu (od 2002. godine) i uspoređivanje s drugima (prvenstveno s Europskom unijom). Na taj način Hrvatska udruga banaka želi doprinijeti stvaranju politika usmjerenih na jačanje poduzetništva u Hrvatskoj koje se temelje na spoznajama dobivenim kroz međunarodno usporedivo istraživanje.
Samo na taj način može se konzistentno i kontinuirano razvijati stimulirajuća poduzetnička okolina za sve (obrtnike, mikro, mala, srednja i velika poduzeća), koja je onda i poziv domaćim i stranim investitorima da financijski prate poslovne pothvate koji se pokreću zbog uočene prilike.
GEM istraživanje za Hrvatsku za 2016. preuzmite ovdje