Zagreb, 28. svibnja 2018.- U prostoru Obrtničke komore Zagreb je održana konferencija ''Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska'' na kojoj su se otvorila najvažnija pitanja i teme hrvatskog obrazovnog sustava. Konferenciju je organizirala medijska kuća 24sata treću godinu za redom te je to prva konferencija o obrazovanju koja na jednom mjestu okuplja sve interesne skupine vezane za obrazovanje – ministarstva, veleposlanstva, znanstvenike, profesore, studente te poduzetnike.
Hrvatska udruga banaka sudjelovala je na konferenciji, a direktor HUB-a Zdenko Adrović raspravljao je o mnogim važnim temama na panelu ''Možemo li školom financirati život u Hrvatskoj?''. Na panelu su također sudjelovali: Michael Müller, predsjednik uprave Raiffeisen banke; Vedran Šošić, viceguverner HNB-a; Božidar Jaković, prodekan Ekonomskog fakulteta; Zoran Kurelić, dekan Fakulteta političkih znanosti.
Na panelu se raspravljalo o mnogim važnim temama za kvalitetnije obrazovanje u Hrvatskoj te je naglasak bio na ključnim faktorima koji bi osposobili mlade ljude za rad kod potencijalnih poslodavaca. Potrebno je osigurati razvijanje kreativnosti, kritičkog razmišljanja te potencirati uspješan timski rad koji je neophodan u većini poslova.
''U današnjem svijetu koji je podložan konstantnim promjenama i inovacijama u svim područjima potrebno je da se mladi ljudi educiraju i rade na svojem znanju kako bi se mogli što lakše nositi sa izazovima koji su pred njima'', izjavio je direktor HUB-a, Zdenko Adrović. Sudionici panela složili su se kako je potrebno što veće ulaganje u obrazovanje te je potrebno osigurati perspektivu mladim ljudima kako bi odlučili svoj život provesti u Hrvatskoj. Adrović je napomenuo kako u našem obrazovanju nedostaje faktor stalnog poticanja na učenje i razvoj. Ulaganje u znanje i dalje se ne cijeni, a vlada dogma kako je ulaganje bespotrebno te neće rezultirati boljim poslom i većim zadovoljstvom.
Podsjetimo, Hrvatska udruga banaka, ove je godine uoči Europskog tjedna novca organizirala i provela Europski kviz o novcu koji je imao za cilj potaknuti djecu u osnovnim i srednjim školama na educiranje u području financija. U cijeloj Hrvatskoj pristupilo je oko 1,500 učenika iz 140 škola, a s obzirom da financije nisu atraktivna tema za djecu i mlade odlučili smo provesti istraživanje kako bi saznali što je motiviralo i potaknulo učenike na educiranje i natjecanje u području financija.
Suvremene online metode i natjecanja motiviraju učenike na educiranje o temama koje su važne za njihov život, što je potvrdilo čak 90,7% nastavnika. Čak 86% nastavnika je potvrdilo kako je Europski kviz o novcu potaknuo učenike na informiranje o temama iz područja financijske pismenosti, a velika većina profesora (79,4%) mišljenja je da nedostaje tema iz područja financijske pismenosti u obrazovnom sustavu.