Bruxelles, 8. svibnja 2018. – U Bruxellesu je održano završno međunarodno natjecanje Europski kviz o novcu na kojem je sudjelovalo 60 učenika iz 28 europskih država.

Učenice iz Slovenije, Sanja Feltrin i Zala Kacafura Stanić, osvojile su ovogodišnje međunarodno natjecanje u području financijske pismenosti kojeg su inicirale udruge banaka iz Europe pod koordinacijom Europske bankovne federacije (EBF).

Učenice Srednje škole Hvar, Ena Buzolić i Katarina Matešić, predstavljale su u Bruxellesu Hrvatsku te su se istaknule sjajnim rezultatom u konkurenciji najboljih učenika u Europi. 

Podsjetimo, Hrvatska udruga banaka uz podršku Agencije za odgoj i obrazovanje Republike Hrvatske, uoči Europskog tjedna novca 25. – 29. ožujka 2019., organizirala je po drugi puta „Europski kviz o novcu“ (eng. European Money Quiz), online natjecanje za timove učenika od 13 do 15 godina. Na kvizu je sudjelovalo više od 130 srednjih i osnovnih škola te više od 1100 učenika iz 49 različitih gradova diljem Hrvatske.

Nacionalna natjecanja održala su se tijekom ožujka i travnja ove godine, a prema istraživanju Europske bankovne federacije, više od 100.000 mladih Europljana u dobi između 13 i 15 godina sudjelovalo je na ovogodišnjem kvizu, što je dvostruko više sudionika u odnosu na 2018. godinu, kada je kviz prvi put organiziran.

Pobjednici državnih natjecanja putovali su u Bruxelles na završno natjecanje gdje su predstavljali svoje države: Albaniju, Austriju, Azerbajdžan, Belgiju, Hrvatsku, Češku, Estoniju, Finsku, Njemačku, Grčku, Mađarsku, Island, Irsku, Italiju, Latviju, Litvu, Lihtenštajn, Luksemburg, Nizozemsku, Norvešku, Poljsku, Portugal, Rumunjsku, Sjevernu Makedoniju, Srbiju, Sloveniju, Španjolsku i Švedsku.

Svaki tim odgovarao je na sveukupno 30 pitanja iz područja financijske pismenosti, a pitanja su bila prevedena na 26 jezika iz tema štednje, ulaganja, inflacije, kredita, složene kamatne stope i digitalne-sigurnosti.

Kao pripremu za natjecanje udruge banaka su napravile kvizove za vježbu. Kvizovi su zamišljeni kao pomoć učenicima u provjeri njihovog znanja iz područja financijske pismenosti. Profesori mogu i dalje koristiti ''Kahoot!'' kvizove kao zanimljiv sadržaj u nastavi i tako popularizirati temu financijske pismenosti među mladima.

Hrvatska udruga banaka provela je istraživanje na temu zastupljenosti financija u obrazovanju te financijskoj pismenosti mladih. U istraživanju su anketirani profesori, čiji su učenici sudjelovali na nacionalnom natjecanju kviza znanja o novcu.

Prema rezultatima provedenog istraživanja, 92% profesora smatra kako je učenicima zanimljivije učiti o područjima poput financija uz pomoć suvremenih metoda (korištenje interneta – online, mobitel aplikacija, online kvizova i sl.).

Čak 70.2% profesora naglasilo je kako su u obrazovnom sustavu trenutno nedovoljno zastupljene teme iz područja financijske pismenosti te većina, njih 97%, naglašava kako je od iznimne važnosti potaknuti učenike na obrazovanje o osnovnim financijskim pojmovima, sigurnom korištenju interneta te o poduzetničkim vještinama i znanjima.

Cilj provođenja Europskog kviza o novcu je potaknuti i motivirati učenike na informiranje o temama iz područja financijske pismenosti, a 78.3% profesora potvrdilo je kako je projekt ispunio svoj cilj.

Učenici su se pripremali uz razne edukativne materijale Hrvatske udruge banaka i uz pomoć kvizova za vježbu te su stekli dodatna znanja iz područja financijske pismenosti što je potvrdilo 92% profesora.

 

Galerija slika